mandag den 11. august 2008

Lyst til at læse noget nyt?

Kirsten Rohde Jørgensen, Slagelse Bibliotek anbefaler:
Jeg har hentet et par titler frem fra fortiden, som har gjort et stort indtryk på mig.

Peter Steen: Tak skæbne - Peter Steens selvbiografi læste jeg for et par år siden. Jeg synes, den er fantastisk godt skrevet og fortalt. Den er hudløs ærlig og ikke spor krukket. Simpelthen en super god bog.

Henri Troyat: Sæden og høsten & Frihedens pris - For mange år siden slugte jeg disse 2 serier skrevet af Henri Troyat. Jeg var meget fascineret af disse fortællinger. Serierne er begge meget detaljerede i deres beskrivelser, og der er masser af romantik og spænding i dem. Man får samtidig nogle meget spændende og interessante beretninger fra Rusland og Frankrig.


Hector Malot: Frændeløs - Frændeløs er en fantastisk bog om en fattig dreng, der leder efter sin mor. I sin søgen efter hende kommer han i kontakt med gøglere og en masse både gode og onde mennesker. Det er meget længe siden, jeg har læst den, men jeg glemmer den aldrig. Den bog rørte mig dybt.

Ingen kommentarer: